Depersonalization Support Forum banner
1 - 20 of 46 Posts

· Registered
10 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Well I read a book about derealization and it made me understand that there is really no treatment for derealization itself. Yeah they are saying "We can treat derealization." but no they can't.They can only treat your thoughts not derealization.... They can just make your thoughts less vulnerable to you so you can be more functional.

Derealization is a kind of self-protect cancer and it has 2 type. One of is acute and can long weeks or months and it can come and go but the other type is chronic and lifelong.

So I already know which one I have. I should be realistic actually I was very good like 1 month ago because i was thinking this condition can be treated and go away.I had a hope but now it's gone too. Now I'm thinking I can't be normal again can't be like my peers... I'm at my 19's and my life is already over I can't believe...

· Registered
188 Posts
1. There is no evidence the depersonalization is a "protective mechanism".
2. There are treatments (lamotrigine, naltrexone, transcranial magnetic stimulation) that work for some people.
3. Your life may be over, there is no denying it, but maybe there are still some chances that you should exaust.

· Registered
638 Posts
3. Your life may be over, there is no denying it, but maybe there are still some chances that you should exaust.
first hes just talking about DR. not dp.
second, whats your empirical evidence for ones life becomes over (even) if they get that for life?

im the best example for having a valuable life in spite of dpdr. my life is like eating pasta without sauce. but there is still sth to eat. its not over

• Like
Reactions: Aridity

· Registered
26 Posts
2. There are treatments (lamotrigine, naltrexone, transcranial magnetic stimulation) that work for some people.
You talk so much shit.

· Registered
33 Posts
Bem, eu li um livro sobre desrealização e me fez entender que realmente não há tratamento para a desrealização em si. Sim, eles estão dizendo "Podemos tratar a desrealização". mas não, eles não podem. Eles só podem tratar seus pensamentos, não a desrealização.... Eles podem apenas tornar seus pensamentos menos vulneráveis a você, para que você possa ser mais funcional.

A desrealização é um tipo de câncer de autoproteção e tem 2 tipos. Um deles é agudo e pode durar semanas ou meses e pode ir e vir, mas o outro tipo é crônico e vitalício.

Então eu já sei qual eu tenho. Eu deveria ser realista, na verdade, eu estava muito bem há 1 mês porque estava pensando que essa condição pode ser tratada e desaparecer. Eu tinha uma esperança, mas agora ela também se foi. Agora estou pensando que não posso voltar a ser normal, não posso ser como meus colegas... Tenho 19 anos e minha vida já acabou, não acredito...
[/CITAR]
Tenho 20 anos, e sinto que minha vida acabou também, estou com Despersonalização e Dr há 6 meses, e sinceramente estou perdendo as esperanças, estava bem na última consulta com o psiquiatra, mas agora principalmente ontem e hoje a crise ficou mais forte, parece que estou no inferno é tão doloroso. Eu só queria simplesmente me curar disso, não existe dor pior que essa, simplesmente sinto que quando tenho interações sociais já passei por isso em algum momento e começo a desrealizar pensando que não é real, e hoje eu principalmente desrealizado e quase tive Despersonalização junto, com aquela sensação de estar fazendo tudo no automático, e que não estou no controle do meu corpo, mas de outra coisa. Acho que a crise de desrealização me pegou, desde ontem, agora estou aqui deitado, medo e não vou trabalhar. Eu tenho pensado em me matar todos os dias, não tem um dia que eu não pense nisso, mas quando eu quero fazer isso minha mente brinca comigo. E parece que se eu me matar tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de eu me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. Tenho pensado em me matar todos os dias, não tem um dia que eu não pense nisso, mas quando eu quero fazer isso minha mente brinca comigo. E parece que se eu me matar tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de eu me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. Tenho pensado em me matar todos os dias, não tem um dia que eu não pense nisso, mas quando eu quero fazer isso minha mente brinca comigo. E parece que se eu me matar tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de eu me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. Não penso nisso, mas quando quero fazer, minha mente brinca comigo. E parece que se eu me matar tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de eu me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. Não penso nisso, mas quando quero fazer, minha mente brinca comigo. E parece que se eu me matar tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de eu me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. tudo vai recomeçar e ficar nesse loop de me mato, vivo tudo de novo e me mato. Honestamente, não posso viver com isso por anos, então meu maior alívio será quando acabar. Mesmo que alguma das minhas teorias esteja certa, o mais engraçado é que tudo isso nunca fez sentido para o Caio de 6 meses atrás, nunca havia passado pela minha cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. nunca me passou pela cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança. nunca me passou pela cabeça questionar a minha própria existência e a existência de um mundo em que vivemos ou não. claro que já tive pensamentos filosóficos e intrusivos, mas nunca me machucaram como agora. Como disse o colega, também estou sem esperança.

· Registered
531 Posts
Your life is over when you're dead. Now come again, TDX.

· Registered
390 Posts
I don't think you know what the word evidence means. Take a break from trolling and doomposting.

· Registered
188 Posts
I'm not here to argue with you you narcissistic piece of garbage.
So, I'm not worthy of your attention?

By the way, it's controversial whether narcissism is even a thing. Apparently it's scientific basis is so weak that narcissistic personality disorder wasn't even included in ICD-11 (like half of the other personality disorders, too).

Plus, you're a hypocrite.
No, I'm a hippogryph.

· Registered
390 Posts
I didn't say you have a clinical disorder I said you're a piece of garbage. Nobody on the Internet should have to see your intentional, incessant idiocy, especially not when they're seeking peer support for serious psychiatric problems. Admins are fucking up by not banning you, allowing this place to be a cess. At best they delete your posts, which only serves to hide your intention of shitting up the forum. Go to bed, troll.

· Registered
188 Posts
I didn't say you have a clinical disorder I said you're a piece of garbage.
But you tried to give it a clinical tint with the word "narcissistic", didn't you?

Nobody on the Internet should have to see your intentional, incessant idiocy, especially not when they're seeking peer support for serious psychiatric problems.
How would you grade your own post according to those criteria?

Admins are fucking up by not banning you, allowing this place to be a cess.
My posts only comprise a small fraction of all posts written in the previous months. From a quantitative point of view this makes it hard to argue that my posts have a meaningful impact on the forum as a whole. I think it's also quite telling that you regard this forum as a "cess", so apparently you don't have a high opinion about it. If you were given power, what would you change?

At best they delete your posts, which only serves to hide your intention of shitting up the forum.
Yours were deleted, too...

Go to bed, troll.
Well, it's still hard for me to understand why my posts seem to trigger you so hard, since you are able to conduct yourself in the face of all other people. Seems like I'm somewhat of a nemesis to you, but certainly not by my own choice. Anyway, you can insult me as much as you want, that isn't going to silence me.

· Registered
390 Posts
You're either delusional or totally disingenuous. I'm not going to respond to every one of your idiotic points. This is a crawlingly slow forum and you troll it several times a week. Besides, not one person who's seeking peer support for a psychiatric problem deserves to be trolled by you. You're accomplishing nothing except using a forum designed for peer support of psychiatric conditions as if it's 4chan. The difference between you and other posters who bicker is that they at least make an attempt to help others or receive support. You're absolutely the lowest person here and you accomplish nothing except whoring for negative attention.

· Registered
188 Posts
You're either delusional or totally disingenuous. I'm not going to respond to every one of your idiotic points. This is a crawlingly slow forum and you troll it several times a week. Besides, not one person who's seeking peer support for a psychiatric problem deserves to be trolled by you. You're accomplishing nothing except using a forum designed for peer support of psychiatric conditions as if it's 4chan. The difference between you and other posters who bicker is that they at least make an attempt to help others or receive support. You're absolutely the lowest person here and you accomplish nothing except whoring for negative attention.
At the very least your post taught me a new piece of vocabulary I didn't know before: bicker...

· Registered
594 Posts
So, I'm not worthy of your attention?

By the way, it's controversial whether narcissism is even a thing. Apparently it's scientific basis is so weak that narcissistic personality disorder wasn't even included in ICD-11 (like half of the other personality disorders, too).

No, I'm a hippogryph.

I'm going to totally side-track, but I have heard that one reason narcissism is not well studied is that narcissists don't go to therapy themselves, most of the time, because they don't think there is anything wrong with them. So therapists don't have many opportunities to study them (or maybe I am confusing it with antisocial personality disorder). But from what I hear and read, it seems to have very specific and strong signs that are not present in all the population, as you might expect from something that is just a very wide spread character trait.

1 - 20 of 46 Posts